Låneansökningsprocessen

Vår löneansökningsprocess består av fem steg för att den ska
bli så säker och effektiv som möjligt.

Inkommande ärende

Kunden fyller i ansökan på nätet eller skickar fysisk ansökan som landar i bankens inkorg.

Ärendeanalys

Id-kontroll om kunden är ny. Kreditprövning, UC, klassificering om det behövs säkerhet för lånet.

Kommunikation

Lånelöfte skickas ut alternativt förslag på låneupplägg.

Avtal

Avtalet signeras och pengar förs över till kund alternativt till annat konto. Autogiro sätts upp för lånebetalningar.

Kommunikation

Kontinuerlig information och erbjudanden skickas till kunden. Olika media beroende på kundens val.

Din fördel

Strukturerade blanketter minskar manuellt arbete vilket genererar snabbare genomloppstid.

Din fördel

Digital dokumenthantering förenklar hanteringen - allt material är komplett och rätt från början. Godkänn eller avslå förfrågan tidigt i processen.

Din fördel

Genom att använda Printer Driver för att skicka fysiska brev, eller till digital brevlåda alternativt använda eSign tjänsten för att direkt skicka dokument som ska signeras effektiviseras hela processen.

Din fördel

e-signaturer, digital dokumenthantering och arkivering förenklar hanteringen.

Din fördel

Inga manuella processer – fysiska utskick sköts via Printer Driver. eSign används för att skriva på nya erbjudanden och Document Manager för att hålla reda alla dokument samt skapa arbetsflöden.